Raveop.reismee.nl

There she goes

Eergisteren zei ik dat mijn vlucht overmorgen was en ik nog zo veel moest doen.. Nu is het overmorgen en ik type van ergens boven de griekse eilanden, op ¾ van mijn eerste 5 uur durende vlucht naar cairo.. Hier maak ik een overstap van nog eens 14 uur in de lucht dan ben ik morgen om 12 uur smiddags in Bangkok. Met mijn gekke oren is vliegen geen pretje dus heb ik mezelf maar flink gedrogeerd voor deze dubbele.. Met een roesje begin ik straks de afdaling..

Eerste vlucht was erg pijnlijk maar zonder flauwvallen, overgeven of hyperventileren (ingegroeide trommelvliezen zijn gewoon helemaal shite op 2354 m altitude .. Ik was werkelijk opgelucht toen ik in  Cairo landde, nog eentje te gaan.. helaas werd ik voor mijn 2e vlucht lijkbleek en begonnen mijn oren te bloeden, de vliegdoctor raadde het af om te vliegen maar met een beetje hulp van de piloot en nog meer medicijnen van de vliegdoctor mocht ik toch mee. De crew was erg lief en de captain kwam elke uur langs om te kijken hoe het ging. Nu 10398 km in lucht, 3 vliegtuurmaaltijden, 4 met watten gestoomde bekertjes, 4 gratis viegoordopjes,  een hele neusstray en pakken vol pilletjes verder ben ik er bijna, aftellen tot landing in..

Beetje controlfreak dat ik ben weet ik al waar ik mijn 500 contant het beste kan wisselen en welke taxi me naar mijn verblijf brengt. Ik slaap de eerste nacht bij Pavichaya, een super lief meisje die ik via couchsurfen had gecontacteerd had. Ze woond met haar hele familie in een klein knalgroen huisje waar haar donker gerimpelde omaa’tje altijd op de veranda zit en op het huis past. Mede om deze verblijfplaatsen heb ik dus op het laatste moment nog even 3 pakken ‘dutch treats’ aka stroopwafels in mijn uitpuilende backpack heb weten te proppen. (Trots)

Ik ga genieten van deze 1,5 dag in Bangkok want de avond erop pak ik de nachttrein naar Chiang mai maar daarover later meer. 

Mijn laatste dagen in Nederland waren vreemd, ik probeerde zoveel mogelijk te genieten van mijn heerlijke 2persoons cosy warme bed waar elke ochtend twee poezenbeestjes mij voorzichtig wakker knuffelen, van de lange warme douches waar ik geurende maskertjes in mijn haren doe en me afdroog met grote zachte badhandoeken, van mijn electrische tandenborstel, van mijn koelkast en volle kledingkast met zelfgemaakte gekke alti outfits.. Ik kan prima zonder al deze luxe en overleef ook op een bank of in een hangmat, met koude gedeelde douches waar je niet zonder slippers in wilt gaan, en waarbij je sporadisch omhoog kijkt of er niemand fotos over de rand van het hokje maakt, met hurktoiletten die niet meer dan een gat in de grond zijn, zonder makeup of conditioner, met het leven op instantnoodles en goedkoop thaibeer.

Maar ik genoot er dus wel een beetje extra van.. van de rust en de privacy. In de laatste dagen met mijn pa nog wat op mijn werk gaan eten, en een pannekoek op de allerlaatste dag. Genoten van mijn vrienden en familie, het was hectisch om iedereen nog even te zien maar bedankt voor alle lieve woorden in de laatste dagen, ik kijk ernaar uit om jullie straks alle verhalen te vertellen hier! Wil je makkelijk op de hoogte blijven? Meld je dan ergens onderaan aan voor de maillijst.


Knuffel vanuit Bangkok airport en snel meer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!