Raveop.reismee.nl

Koude duik

Hong kong


Hong kong is een overnight! Yes, dit betekend dat ik ookal werk ik de volle eerste dag, ik snachts rond kan dwalen! Het is 9 uur wanneer ik klaar ben en we gaan naar de ladiesmarket, het metrosysteem werkt goed en we zijn er snel. De markt is letterlijk ebay op straat. Je hebt er alles! Heel alibaba staat uitgestald met op de onderkant “made in china” en voor dezelfde prijs. Ik koop er niet veel, het is chaos! Verkopers schreeuwen om je aandacht, gaan lager en lager met de prijs als je niet direct koopt. Het is rond 11en wanneer ze hun standjes oppakken en wij besluiten nog wat rond te lopen in de buurt. Ik ben op zoek naar noodles of iets in die trant, heb niks gegeten vanaf 12 en ik heb honger. Het blijt onmogelijk te zijn, er wordt nog volop straatvoedsel verkochtnaar ik heb gewoon volkomen geen vertrouwen in de kip en besluit dat over te slaan.

De rest van de arcadia crew is in een ierse bar en wij gaan ook die kant op. Het is er gezellig, drinken teveel en halen nog meer in een 7/11 terwijl we terug naar het schip lopen. Iemand komt met het idee “laten we sidney nog eens over doen, wie komt er mee zwemmen” We vinden dat een grandioos idee, vergeten even dat het hier winter is, en het een van de meest vervuilde wateren in de wereld moet zijn.. Het water is ijs en ijskoud maar het gevoel om de skyline van hong kong in te springen is iets dat je niet snel vergeet.

De volgende ochtend wordt ik wakker met het gevoel alsof iemand een spijker in mijn hoofd probeerd te slaan. Nu snap ik waarom china probeerd katervrije wijn te maken, ik weet niet wat er hier in de alcohol zit maar alles is zwaar in de ochtend.. Ik kijk op mijn klok: 11:30. Oh nee! Dit is de eerste keer dat ik me verslaap.. ik ben vrij in de ochtend en moet werken om 2:30 dus dit zijn mijn enige uurtjes in hong kong.. Ik kleed me in een paar minuten om, grijp mijn rugzak en kruip aan kust. Ik loop tegen wat vrienden aan en we pakken een ferry naar kong eiland. Het eerste wat we zien daar is een ferrisweel dus wordt dat ons plan. Vanuit het wiel kan je heel hong kong zien. Wanneer we na  het eerste rondje niet gestopt worden lachen we dat we nog een keer gaan, bij de 2e keer kloppen we op de ramen dat we het wel gehad hebben maar de jongen van het wiel zwaaien vrolijk terug, bij de 4e keer mogen we er eindelijk uit en kruipen we naar een belgische waffelstand. Dit is het beste katervoedsel ooit kom ik achter! Belgische hong kong wafels met warme kersen en slagroom... Jummie! Ik voel me een typische domme toerist maar ik gun het mezelf voor een keertje.. doei hong kong!



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!