Raveop.reismee.nl

Hitte en nieuwe nachten


Pape'ete


Op naar het volgende eiland! Papeete ligd ook in tahiti en het is zo heet dat het zweet van je rug druipt 10 minuten nadat je de boot afkruipt.. Ik wil graag echt iets doen hier, snorkelen of met een bootje om het eiland heen, scootertjes huren of de bergen in maar er lijkt nergens informatie te zijn, en de toeristeninfo verwijst ons naar een treintje dat rond de stad gaat.. Dit is niet echt iets voor ons, dus wandelen over de boulevard, bewonderen we de eilandmensen, met brede schouders en neuzen, amandelvormige ogen en tribaltattoos van strijdersverhalen of bloemen in donker golvend haar. Papeete is een grote stad, met kunst overal, grote graffitischilderwerken bedekken hele muren, trappen en gebouwen. We proberen een plaats te vinden om te lunchen maar ook hier is alles peperduur. Het is een prachtig eiland maar er is niet heel veel te beleven hier..

We gaan over zee de evenaar over, en de internationale dag lijn een paar keer, ook gaan we uren vooruit elke dag en dat maakt het allemaal heel erg verwarrend, ik geef het op te bedenken hoelaat, waar en wanneer ik leef. Snacht kom ik erachter dat de sterren hier anders staan, we varen in een andere hemel, en de sterren die ik nogsteeds niet van naam ken hebben een nieuwe plaats in de nacht.


De nachten zijn warm, in een shirtje staar ik hele nachten naar boven terwijl het schip onder me bromd, de oceaanwind met mijn haar speeld en ik de zee om me heen hoor. Een nacht, de dag voordat we nieuw zeeland bereiken lig ik op de nok en boven me schijnt de volle maan, een wolkenstraat, cumulus radiatus is de naam ervoor, domineerd de hemel. Kleine wolkjes drijven voorbij, de maan projecteerd hun schaduwen op het dek en over de boot. De oceaan is still, de wind rust. Ik heb zoveel energie, een vreemd soort euforie. Elke keer dat de maan wolkvrij is lijkt het schip te bewegen op een onzichtbare golf, wanneer een wolk voor komt schommelen we weer terug, het hele schip wiegd op deze melodie. Het is spookachtig dit mee te maken. Wanneer ikeen uurtje later in mijn cabin op mijn mobiel kijk zie ik dat er vannacht honderden walvissen zijn aangespoeld op de kust van nieuw zeeland, een paar uur bij mij vandaan, misschien hebben ze mijn schip zelfs gepasseerd, wat vreemd..


Een passagier verteld me dat water hier de andere kant op stroomd, door de wetten van de zwaartekracht. Dat als je het toilet doorspoelt het water hier linksom gaat in plaats van met de klok mee.. Ik wil het uitproberen alleen zijn alle toiletten op het schip van die treinstoiletten dat met een monstergeluid alles wegzuigd. Ik test het wel aan het vaste land.,


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!